هدف-رویا-تصمیم

برای رسیدن به هدف رویاپردازی کن

با شروع سال جدید، این فرصت را در اختیار داریم تا به این فکر کنیم که در آینده می خواهیم به کجا برسیم. برای سه، شش یا دوازده ماه آینده اهدافی تعیین می کنیم. فکر به اینکه ۳۶۵ روز آینده چه چیزی در خود دارد هیجان زده مان می کند. فکر می کنید یکی از بیشترین هدف گذاری هایی که انجام می شود، چیست؟ اما بر اساس تحقیقاتی که انجام شده یک سوم افراد در پایان یکی دو ماه اول سال، هدفی که در نظر داشته اند را فراموش می کنند.

افراد علاوه بر اینکه به حس رسیدن به هدف فکر می کنند، به تمرکز روی فرآیند نیز می پردازند. به کارهایی که می توانند و باید انجام دهند تا به هدف برسند فکر می کنند. کجا باید بدوند؟ چه زمانی باید دوچرخه سواری کنند؟ چگونه می توانند از تمرینات قدرتی کمک بگیرند؟برای کار و ایندهخود چکار کنیم و امثال این افکار

در این نوع رویا پردازی افراد به این فکر می کنند که چگونه کارها را پیش ببرند تا برای مثال چهار هفته دیگر نتیجه بگیرند. رویا پردازی همچنین در مورد موانعی که ممکن است بر سر راه ما و هدفمان بیایند و اینکه چگونه بر آنها غلبه کنیم نیز کاربرد دارد. با یک طوفان فکری هر آنچه فکر می کنید می تواند مانعتان شود را در نظر بگیرید و برای حلشان راه حل پیش بینی کنید. این کار کمک می کند در صورت بروز این مشکلات، بی دفاع نباشید. فرآیند را تبدیل به عادت کنید ما خالق عادتیم و زمانی که بتوانیم فرآیند را برای خود تبدیل به عادت کنیم، نتیجه خواهیم گرفت. تحقیقات نشان داده تقریبا ۶۶ روز طول می کشد تا به یک روند عادت کنیم و آن را مرتب انجام دهیم. چگونه می توانیم عادت بسازیم؟ آن را از فکرمان بیرون بکشیم. مشخص کنید کی، کجا و چطور می خواهید به هدفتان برسید. تحقیقات نشان داده افرادی که با این شیوه برای خود ایجاد عادت کرده اند، درصد موفقیت بیشتری داشتند. اما عادات به یک دکمه نیاز دارند تا به کار بیافتند. افراد معمولا رفتارهای عادت گونه را زمانی انجام می دهند که در شرایط آن عادت قرار داشته باشند. برای مثال در کلاس یوگا از روی عادت، عمیق تر نفس می کشیم. در پارک به صورت روتین بیشتر می دویم یا راه می رویم. در باشگاه سعی می کنیم وزنه های سنگین تری بلند کنیم. این شرایط هستند که عادت را فعال می کنند. هرچقدر عادت را قوی تر کنید، با قرار گرفتن در شرایطی مشابه به سرعت فعال می شود. تصمیم بگیرید که سالم شوید متاسفانه اهدافمان همیشه با آنچه انجام می دهیم مطابقت ندارد.اما تنها درصد پایینی هستند که به صورت جدی برای رسیدن به این هدف تلاش می کنند. برای خود اهدافی تعیین می کنیم تا سالم شویم اما در دنبال کردنشان مشکل داریم. چرا؟ شاید به خاطر طرز فکرمان درباره رسیدن به اهداف باشد. فقط به هدف پایانی فکر نکنید، بلکه فرآیند رسیدن به آن و مشکلات و موانع راه را نیز در نظر بگیرید. با این طرز فکر، درصد موفقیتتان افزایش پیدا می کند. نویسنده: امیلی بالستیس

برچسب ها: بدون برچسب

نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *